In 2008 fiecare masina a produs 2.562€ de reteta fiscala, mai mult cu 6% decat in 2007, mai exact au bagat in visteria statului 13 miliarde de euro.
Daca luam in calcul parcul automobil care insuma in 2008, 5.086.756 de masini, inseamna ca fiecare masina a produs disrect sau indirect 2.562 €, trezoreriei, care fac 213,5 € pe luna.
Acest bilant al productivitatii fiscale al autovehiculelor a fost intocmit de FEBIAC (Federatia belgiana a industriei auto). Acest bilant detaliaza si diferitele componente care imbogatesc bugetul statului, unde pe primul loc se afla carburantul.
Numai TVAul si accizele reprezinta 46,6% din totalul banilor incasati, care inseamna cam 6 miliarde de euro pentru Stat. Cu 20% din totalul sumei, 2,5 miliarde de euro, TVAul rezultat din intretinerea, reparatiile auto, piesele de schimb si alte accesorii, acestea sunt pe locul secund la incasari.
Apoi vin TVAul pentru cumpararea masinilor (noi sau vechi), cu 1,5 miliarde de euro, asta inaintea taxei de circulatie, 1,4 miliarde de euro.
Alte taxe se adauga, pentru a golii buzunarul automobilistilor, asigurari, drepturi vamale, taxa compensatorie pentru accize, cotizatia de solidaritate pentru masinile de societate, taxa de autoradio. Si cand ne gandim ca unele taxe se platesc si daca tinem masina in garaj, ca sa nu mai amintim de amenzile auto.
Calculul Febiac mai ia in calcul si controlul tehnic auto si permisul de conducere, care aduc 13,7 milioane de euro Statului.
Cand veti baga cheia in contact maine, inainte sa plecati de acasa cu masina, ganditi-va ca ati scos din portofel deja 7€ si i-ati dat Statului...